Vrijwilligersmarkt

Op zaterdag 21 mei was Stichting Hof van Eden aanwezig op de vrijwilligersmarkt in het gemeentehuis van Barendrecht. Veel mensen kwamen op onze 'groene' stand af en er zijn twee vrijwilligers uit voortgekomen die inmiddels trouw bij ons komen. Ook mensen die nog met pensioen moeten gaan kwamen zich oriënteren op de mogelijkheden. In november start van die groep ook een nieuwe vrijwilliger.
We hebben ook weer contact kunnen maken met andere mooie initiatieven in Barendrecht, zoals vluchtelingenwerk. Met de duofiets vielen we op bij de fietsersbond, daar gaat nog een mooie samenwerking uit voort komen, hopelijk kunnen we veel oudere en lichamelijk beperkte mensen, samen met hun mantelzorger laten genieten van een fietstocht. We hebben inmiddels al iemand die 2 keer per week met zijn broer gaat fietsen en natuurlijk maken onze deelnemers van dagbesteding Carnissehof ook regelmatig een rondje met een vrijwilliger.

Een geslaagde dag met dank aan de gemeente Barendrecht, Kijk op Welzijn,  Stichting Present en de Ouderenbonden.